تدویر سیمینار یکروزه آموزشی پیرامون اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د افغانستان بانک در پوهنتون ننگرهار

Mpoya
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۱۶:۵۹
تدویر سیمینار یکروزه آموزشی پیرامون اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د افغانستان بانک در پوهنتون ننگرهار

۲۱  شعبان ۱۴۴۵- د افغانستان بانک سیمینار یکروزه آموزشی را در قبال اهداف، وظایف و سیاست های کُلی اش برای عده ای استادان و محصلین رشته اقتصاد، مالی و بانکی پوهنتون ننگرهار دایر نمود. در این سیمینار که در مقر پوهنتون ننگرهار تدویر یافته بود، حدود ۲۰۰ تن محصل اشتراک داشت.

در افتتاح این سیمینار محترم شیخ انعام الله مدنی رییس پوهنتون ننگرهار صحبت نموده، حضور هیئت د افغانستان بانک در این پوهنتون را خوش آمدید گفته و تدویر این چنین برنامه ها را برای آگاهی محصلین با اهمیت خواند.

 محترم مدنی افزود که بانکها نقش موثری در رشد اقتصادی کشور ها دارد و زمانی این امر محقق می شود که همکاری مردم بخصوص جامعه اکادمیک با سکتور هماهنگ و منسجم شود. او این اقدام د افغانستان بانک را در قسمت تحکیم و تنظیم روابط با جامعه اکادمیک ستود و از محصلین خواست تا با فراگیری داشته های این سیمینار با د افغانستان بانک و سکتور بانکی خود همکار شده و از روند بهبود سکتور بانکی حمایت کنند.

در قسمت دیگر این سیمینار محترم دوکتور محمد یوسف سلیم آمر عمومی بانکداری اسلامی به نماینده گی از رهبری د افغانستان بانک صحبت کرده و نقش نهاد های اکادمیک و پوهنتون ها را در سمت و سو دادن افکار و تنویر اذهان عامه مهم خوانده و هدف این سیمینار را آگاهی محصلین و نهاد های اکادمیک از فعالیتها، سیاست ها و دستاورد های عمده د افغانستان بانک عنوان نمود.

محترم یوسف سلیم آمر عمومی بانکداری اسلامی د افغانستان بانک در قسمت دیگر صحبت های اش پیرامون تطبیق موثر سیاست های پولی، ثبات ارزش افغانی، کنترول انفلاسیون، معیاری سازی صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی و توسعه بانکداری اسلامی معلومات داده و با ارایه آمار و ارقام از دستاورد های د افغانستان بانک یادآوری نمود.

در این سیمینار آموزشی پریزنتیشن های مفیدی پیرامون میکانیزه سازی صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی، انجام معاملات بانکداری اسلامی با مصونیت و به هدف توزیع عادلانه ثروت، بهبود سکتور بانکی و فراهم آوری زمینه دسترسی به خدمات مالی مصون، سهل و با کیفیت توسط محترمان هریک مفتی عبدالله آخندزاده معاون آمریت بانکداری اسلامی د افغانستان بانک، شاه پور میاخیل معاون آمریت نظارت از موسسات مالی غیر بانکی، خالد واحدی معاون آمریت توسعه خدمات مالی د افغانستان بانک، عبدالحسیب امانت مدیر کمیته ثبات مالی د افغانستان بانک و تاج محمد تمکین اقتصاد دان ساحوی زون شرق د افغانستان بانک ارایه گردید.

در پایان این سیمینار میز مدوری برای پرسش و پاسخ تدویر و طی آن بحث آزاد و تبادل نظر روی اهداف، وظایف و دستاورد های مهم د افغانستان بانک بین محصلین، استادان پوهنتون ننگرهار و مسوولین د افغانستان بانک صورت گرفت.

آخرین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۳:۵۷
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

  20شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 21 شوال المکرم 1445 (11/02/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۶
Background image

سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک  با سفیر ایران مقیم کابل ملاقات نمود

15 شوال المکرم 1445- محترم هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم حسن کاظمی قمی سفیر کشور ایران مقیم کابل، دیدار نموده  و پیرامون توسعه همکاری های تجارتی و بانکی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۹:۴۴
Background image

اطلاعیه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت صرافی های آنلاین!

به تعقیب اطلاعیه های قبلی د افغانستان بانک مبنی بر منع بودن فعالیت های صرافی آنلاین در افغانستان، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز رسانیده می شود که د افغانستان بانک تا کنون به هیچ شخص. . .

بازگشت به خبر