راه اندازی ورکشاپ یکروزه آموزشی پیرامون اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د افغانستان بانک برای محصلین پوهنتون کابل

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۲/۹/۲۲ - ۱۵:۴۶
راه اندازی ورکشاپ یکروزه آموزشی پیرامون اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د افغانستان بانک برای محصلین پوهنتون کابل

 29جمادی الاول 1445- د افغانستان بانک در ادامه همکاری های اکادمیک خود، امروز ورکشاپ یکروزه آموزشی پیرامون اهداف، وظایف و سیاست های کُلی د أفغانستان بانک، سیستم های تادیاتی و چگونگی شمولیت مالی را برای محصلین رشته های اقتصاد ، مالی و بانکی و مدیریت عامه پوهنتون کابل، برگزار نمود.

در آغاز این ورکشاپ محترم معراج محمد معراج مشاور ارشد پالیسی  د افغانستان بانک پیرامون همکاری های اکادمیک د افغانستان بانک با پوهنتون ها و مجمع های علمی صحبت نموده گفت که نهاد های اکادمیک و پوهنتون ها در تربیت و ارتقای دانش مسلکی نسل جوان و آینده سازان کشور نقش کلیدی دارند. او گفت جوانانی که در پوهنتون ها مسایل اقتصادی، مالی و بانکی را بشکل تیوری می آموزند، نیاز به آموزش های عملی دارند که د افغانستان بانک این ابتکار عمل را بدست گرفته و سهم خویش را در ارتقای ظرفیت های مسلکی کشور ایفا می نماید.

محترم معراج همچنان افزود که د افغانستان بانک طی دو سال اخیر توانسته است با اجرای سیاست های معقول پولی در حفظ ثبات ارزش پول ملی و از طریق آن در تامین و حفظ ثبات قیمت های داخلی، نقش خود را به خوبی ایفا نماید چنانچه اکنون پول ملی یکی از با ثبات ترین پول های جهان است که بازتاب دهنده تطبیق موثر سیاست های پولی د افغانستان بانک می باشد. او در زمینه سیستم های تادیاتی و توسعه خدمات مالی نیز صحبت کرده و نقش محصلین را در ترویج و توسعه آن کلیدی عنوان کرد.

سپس محترم محمد شعیب رشیدی مدیر عمومی سکتور پولی آمریت عمومی سیاست پولی د افغانستان بانک در زمینه تطبیق سیاست پولی در کشور، تأمین و حفظ ثبات قیمت های داخلی، کنترول و مدیریت عرضه پول با در نظر داشت شرایط اقتصادی کشور و نرخ مبادله پرزنتیشن آماده شده را ارائه نمود.

در قسمت دیگر این ورکشاپ محترم اسد الله مشفق آمر عمومی سیستم تادیات ضمن ارائه پرزنتیشن، در مورد اهداف، وظایف و مسئولیت های سیستم تادیات صحبت کرده و پیرامون اهمیت بانکداری الکترونیک، سهولت های تادیاتی با کارت های اعتباری و نقش آن در حکومتداری خوب و عاری از هر نوع فساد معلومات مفصل ارائه نمود.

متعاقباً محترم خالد واحدی معاون و سرپرست آمریت عمومی توسعه خدمات مالی پریزنتیشنی را در زمینه افزایش دسترسی عامه به خدمات مالی به ویژه دسترسی قشر فقیر و دارای عاید پائین جامعه، تأمین حقوق مستهلکین، ارتقای سواد مالی مردم و نقش نهاد های اکادمیک در ترویج فرهنگ استفاده از محصولات بانکی به اشتراک کننده گان ارائه نمود.

جمعبندی این ورکشاپ را محترم صلاح الدین ایوبی معاون امور محصلان پوهنتون کابل نموده و ضمن ابراز امتنان و قدردانی از د افغانستن بانک در راه اندازی چنین برنامه های علمی، بر تداوم این همکاری ها تاکید ورزیده و از محصلین خواست تا محتوای این ورکشاپ را با دوستان و خانواده های خود شریک ساخته و نقش مفید خود را در شمولیت مالی ایفا نمایند.

آخرین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۳:۵۷
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

  20شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 21 شوال المکرم 1445 (11/02/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۶
Background image

سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک  با سفیر ایران مقیم کابل ملاقات نمود

15 شوال المکرم 1445- محترم هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم حسن کاظمی قمی سفیر کشور ایران مقیم کابل، دیدار نموده  و پیرامون توسعه همکاری های تجارتی و بانکی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۹:۴۴
Background image

اطلاعیه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت صرافی های آنلاین!

به تعقیب اطلاعیه های قبلی د افغانستان بانک مبنی بر منع بودن فعالیت های صرافی آنلاین در افغانستان، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز رسانیده می شود که د افغانستان بانک تا کنون به هیچ شخص. . .

بازگشت به خبر