تدویر مجلس بمنظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی معیاری در کشور

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ - ۱۶:۹
تدویر مجلس بمنظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی معیاری در کشور

 6ذوالقعدة الحرام 1445- نشستی تحت رهبری محترم نوراحمد آغا معاون اول د افغانستان بانک در تالار شورای عالی این بانک برگزار گردید که هدف آن تسهیل دسترسی مردم به خدمات معیاری، ارزان و با کیفیت بانکی بوده و آمریت های دفتر ریاست، نظارت بانکها، توسعه خدمات مالی، بانکداری اسلامی، نظارت از موسسات مالی غیر بانکی، سیستم تادیات و اداره خطرات د افغانستان بانک در آن اشتراک داشتند.

معاون اول د افغانستان بانک در آغاز این نشست گفت که دسترسی به خدمات مالی با کیفیت حق هر شهروند است و برماست تا زمینه مناسب توسعه خدمات مالی در کشور را فراهم سازیم. او در ادامه سخنانش افزود که پروسه های افتتاح حساب و شرایط آن باید خیلی آسان شود تا مردم بتوانند از مزیت های محصولات بانکی مستفید شوند.

محترم نوراحمد آغا در قسمت دیگر از سخنان خود بر تسهیل روند انتقالات بین المللی و ارائه سهولت های لازم به تجار و مردم تاکید ورزیده، بانکداری الکترونیک در کشور را که برابر با معیار های جهانی باشد، یک ضرورت مبرم عنوان نموده، بر کاهش معاملات نقده تاکید ورزید.

معاون اول د افغانستان بانک خطاب به آمریت های ذیربط گفت که ما باید به تعداد ماشین های اتومات صرافی و پاس (POS) در سراسر کشور بیافزاییم تا مردم در دورترین نقطه کشور از عرضه خدمات مالی مستفید شوند.

در ادامه، بحث آزاد پیرامون وضعیت فعلی بانکها، تعداد ماشین های اتومات صرافی، ماشین های پاس، گزارش آمریت ها از اجراات شان و پیشنهاد ها و مشکلات بین اشتراک کننده گان گفت و شنود صورت گرفته و هدایات لازم به آمریت ها داده شد.

گفتنی است که د افغانستان بانک منحیث بانک مرکزی کشور همواره تلاش نموده تا زمینه های مناسب عرضه خدمات مالی برای هموطنان را فراهم سازد که این تلاش ها تا هنوز موثر واقع شده و قرار است طی سال پیشرو گام های عملی دیگر در این راستا برداشته شود.

باید یادآوری کرد که به تعقیب این مجلس، نشست جداگانه دیگر پیرامون انتقالات بین المللی( TT )  با کمیته موظف انجام شد و طی آن فیصله های لازم پیرامون ایجاد سهولت به تجار و مردم بعمل آمد.

آخرین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۵:۱۷
Background image

حریق بانکنوت‌های مندرس در زون شمال د افغانستان بانک

۱۶ محرم الحرام ۱۴۴۶- د افغانستان بانک بانکنوت‌های مندرس جمع‌آوری شده از زون های شمال و شمال شرق که مجموعاً (۱،۰۷۳،۹۶۲،۰۰۰) یک میلیارد و هفتاد و سه میلیون و نهصد و شصت و دو هزار افغانی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۵/۱ - ۱۴:۳۶
Background image

تدویر کنفرانس تمویلات کوچک مالی اسلامی بمنظور رشد تجارت های کوچک و متوسط

16 محرم الحرام 1446- محترم صدیق الله خالد آمر عمومی دفتر ریاست د افغانستان بانک، در همایش تحت عنوان "هفته مالی اسلامی افغانستان" که پیرامون تمویل مالی اسلامی کوچک راه اندازی گردیده بود،. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۳۰ - ۱۶:۲۹
Background image

تلاش برای توسعه خدمات مالی

14 محرم الحرام 1446 محترم نور احمد آغا سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم ستیفن رودریگز، رئیس اداره انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان، و هیأت همراهش دیدار و پیرامون مسائل. . .

بازگشت به خبر