یک مقدار پول نقد بدست آمده از مقامات حکومت سابق، به د افغانستان بانک سپرده شد

Mpoya
چهارشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۴ - ۱۶:۱۸
یک مقدار پول نقد بدست آمده از مقامات حکومت سابق، به د افغانستان بانک سپرده شد

۲۴ سنبله ۱۴۰۰- یک مقدار پول نقد که از اقامتگاه محترم امرالله صالح، معاون اول حکومت پیشین کشور و تعدادی از مقامات بلند رتبه اسبق بدست آمده بود، توسط مسئولین ا.ا.ا به د افغانستان بانک سپرده شد.

در کُل، مجموع این پول ها بالغ بر (12368246) دوازده میلیون و سه صد و شصت و هشت هزار و دو صد و چهل و شش دالر امریکایی و یک مقدار خشت طلا می شود که بخش زیادی آن از جای بود و باش امرالله صالح بدست آمده است.

مسئولین امارت اسلامی افغانستان حین تحویلی این پول و طلا به خزانه د افغانستان بانک خاطر نشان نمودند که آنها در همه عرصه ها متعهد به شفافیت اند و بنابر این پول های حصول شده از مقامات حکومت سابق را به خزانه د افغانستان بانک تسلیم کردند.

پول های حصول شده مربوط به مقامات عالی رتبه حکومت قبلی چون محترم امرالله صالح و تعداد از ادارات مربوط امنیت ملی می باشد که به گونه پول نقد و طلا در خانه های خود نگهداری می کردند، اما تا کنون معلوم نگردیده که این مقدار پول و طلا را چگونه و برای کدام مقصد نگهداری می کردند.

امارت اسلامی افغانستان متعهد به شفافیت بوده که براساس آن پول های نقد بدست آمده از چهره های متبارز سیاسی حکومت قبلی را به خزانه ملی می سپارد.

آخرین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۶
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

 9شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز شنبه مؤرخ 11 شوال المکرم 1445(1403/02/01) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از بانکها و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۹:۴۴
Background image

اطلاعیه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت صرافی های آنلاین!

به تعقیب اطلاعیه های قبلی د افغانستان بانک مبنی بر منع بودن فعالیت های صرافی آنلاین در افغانستان، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز رسانیده می شود که د افغانستان بانک تا کنون به هیچ شخص. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۴:۵۱
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک!

د افغانستان بانک به منظور فراهم شدن تسهیلات بهتر و دسترسی هموطنان به عرضه بهتر خدمات بانکی، ساعت کاری نمایندگی های د افغانستان بانک و بانکهای تجارتی  را سر از تاریخ ۲۵ ماه رمضان المبارک. . .

بازگشت به خبر