تدویر ګفتمان یک روزه تقویت و توسعه بانکداری اسلامی در کشور

Mpoya
شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۸ - ۱۷:۲۰
تدویر ګفتمان یک روزه تقویت و توسعه بانکداری اسلامی در کشور

۶ رجب المرجب ۱۴۴۴ –ګفتمان یک روزه برای تقویت، توسعه و فراهم سازی زمینه های مناسب دسترسی مردم به خدمات مالی در تالار مجالس شورای عالی د افغانستان بانک برګزار شد.

در این ګفتمان محترم صدیق الله خالد آمر عمومی دفتر ریاست د افغانستان بانک، محترم دکتور محمد یوسف سلیم آمر عمومی بانکداری اسلامی، محترم لطف الحق نور پسرلی مشاور ارشد پالیسی د افغانستان بانک، محترم دکتور فضل الرحیم بصیرت و مفتی احسان الله اعضای شریعه بورد د افغانستان بانک، محترم تاج ګل حقمل عضو شریعه بورد بانک ملی افغان، محترم ذوالفقار و محترم رحمان الله شهاب اعضای هیئت شریعه بورد بانک بین المللی افغانستان، محمد حسین روحانی عضو شریعه بورد افغان یونایتید بانک، محترم محب الله شریف عضو شریعه بورد بانک اسلامی افغانستان، محترم عبیدالله عبید عضو شریعه بورد اولین بانک قرضه های کوچک، محترم عبدالولی بصیرت عضو شریعه بورد غضنفر بانک، محترم فتح الله بابکرخیل رئیس پوهنتون مشعل، محترم محمد شاکر ابراهیمی رئيس پوهنځی اقتصاد پوهنتون باختر و محترم حنیف الله بشار رئیس پوهنځی اقتصاد پوهنتون جهان اشتراک داشتند.

در آغاز این ګفتمان محترم صدیق الله خالد آمر عمومی دفتر ریاست د افغانستان بانک پیرامون هدف برگزاری این ګفتمان پیشرفت های صورت گرفته در عرصه بانکداری اسلامی در یک و نیم سال اخیر، دسترسی مردم به خدمات مالی و بانکی و فرصت های آینده صحبت نمود.

محترم صدیق الله خالد آمر عمومی دفتر ریاست د افغانستان بانک ګفت، که بانکداری اسلامی در حال توسعه است و تلاش ها جریان دارد تا این بخش بیشتر از پیش توسعه یابد، وی افزود که د افغانستان بانک به منظور تقویت و توسعه هر چه بیشتر بانکداری اسلامی، جلسات مختلفی را با مرکز تحقیقات بانکداری اسلامی در اکادمی علوم برگزار کرده و اعضای هیأت نظارت شرعی د افغانستان بانک نیز افزایش یافته اند و این نشان می دهد که د افغانستان بانک و امارت اسلامی افغانستان به توسعه بانکداری اسلامی کشور متعهد هستند.

محترم صدیق الله خالد همچنین افزود که علاوه بر این قرار است که به منظور ترویج بانکداری اسلامی و بهره مندی از تجارب کشورهای اسلامی، تفاهمنامه ای با موسسه بین المللی حسابداری و تفتیش موسسات مالی اسلامی در بحرین به امضا برسد، که برای تقویت بیشتر بانکداری اسلامی در کشور از معیارها و محصولات مالی این اداره بین المللی در کنار تجارب سایر کشورهای اسلامی استفاده مفید صورت خواهد ګرفت.

باید ګفت که در این ګفتمان محترم دکتور محمد یوسف سلیم آمر عمومی بانکداری اسلامی د افغانستان بانک معلومات را در زمینه پیشرفت های اخیر بانکداری اسلامی در کشور به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که  آمریت عمومی بانکداری اسلامی د افغانستان بانک متعهد است که در جهت توسعه بانکداری اسلامی و دسترسی مردم به خدمات مالی و بانکی تلاش نماید. وی افزود که در چند ماه گذشته علاوه بر امور بانکی، در مورد بازنگری قانون صکوک نیز جلسات منظمی با وزارت محترم مالیه داشته است که برای بررسی بیشتر با ادارات مربوطه در میان گذاشته شده است.

لازم به یادآوری است که در چارچوب این ګفتمان نظریات، تجربیات و مشوره های مفید بین شرکت کنندگان در جلسه به اشتراک گذاشته شد.

آخرین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۶
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

 9شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز شنبه مؤرخ 11 شوال المکرم 1445(1403/02/01) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از بانکها و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۹:۴۴
Background image

اطلاعیه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت صرافی های آنلاین!

به تعقیب اطلاعیه های قبلی د افغانستان بانک مبنی بر منع بودن فعالیت های صرافی آنلاین در افغانستان، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز رسانیده می شود که د افغانستان بانک تا کنون به هیچ شخص. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۴:۵۱
Background image

اطلاعیه د افغانستان بانک!

د افغانستان بانک به منظور فراهم شدن تسهیلات بهتر و دسترسی هموطنان به عرضه بهتر خدمات بانکی، ساعت کاری نمایندگی های د افغانستان بانک و بانکهای تجارتی  را سر از تاریخ ۲۵ ماه رمضان المبارک. . .

بازگشت به خبر