تدویر همایش بزرگ مردمی در زون شرق کشور بمنظور حمایت از سکتور مالی و توسعه بانکداری اسلامی

Mpoya
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۳:۱۴
تدویر همایش بزرگ مردمی در زون شرق کشور بمنظور حمایت از سکتور مالی و توسعه بانکداری اسلامی

۲۳ شعبان المعظم ۱۴۴۵- همایشی به ابتکار د افغانستان بانک در زون شرق کشور ولایت ننگرهار برگزار گردید که طی آن ادارات حکومتی بشمول مقامات محترم ولایتی ولایات ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان، تعداد کثیری تجار، سرمایه گذاران، متنفذین محل، صرافان، اصناف و نماینده گان با صلاحیت سکتور خصوصی اشتراک نموده و پیرامون بهبود سکتور بانکی، توسعه بانکداری اسلامی، معیاری سازی فعالیت صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی، ترویج پول افغانی و دسترسی مردم به خدمات مالی بحث و تباد نظر نمودند.

در ابتدای این مجلس محترم الحاج ملا محمد نعیم آخند والی ننگرها صحبت نموده و ضمن خوش آمدید به مهمانان و هیئت د افغانستان بانک، از کارکرد های د افغانستان بانک خصوصاً در قسمت ثبات نرخ افغانی قدردانی بعمل آورده، به ترویج پول افغانی تاکید نمود و از مردم بخصوص تجار و متشبثین خواست تا در معاملات و داد ستد های تجاری خود از پول افغانی استفاده نمایند.

متعاقباً محترم هدایت الله بدری سرپرست د افغانستان بانک پیرامون تطبیق موثر سیاست های پولی، ترویج پول افغانی، حمایت از سکتور بانکی، میکانیزه سازی فعالیتهای صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی، توسعه بانکداری اسلامی و سایر دستاورد های د افغانستان بانک صحبت نموده و نقش علما، متنفذین محلی، تجار و مردم را در بهبود هر چه بیشتر این سکتورها  مهم خوانده از آنها خواست تا د افغانستان بانک را در زمینه تطبیق موثر سیاست های اش همکاری نمایند.

محترم بدری در بخشی از سخنان خود توسعه بانکداری اسلامی و دسترسی مردم به خدمات مالی معیاری، سهل و مناسب را از اولویت های د افغانستان بانک خوانده، تصریح کرد که راه اندازی و تطبیق این پروسه ها مستلزم همکاری و هماهنگی بین ادارات حکومتی و مردم است که می توان با برگزاری چنین برنامه های مشورتی راه را برای توسعه آن هموار ساخت.

در ادامه این مجلس پریزنتیشن های مفید در رابطه به وضعیت فعلی سکتور بانکی و برنامه های اصلاحی آینده، توسعه بانکداری اسلامی و دسترسی مردم به خدمات مالی، تنظیم فعالیت صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی به اشتراک کننده گان ارایه شده و بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جمع بندی محتوای مجلس توسط محترم صدیق الله خالد آمر عمومی دفتر ریاست صورت گرفته که ایشان به اختصار روی اهمیت ترویج پول افغانی، توجه به حفظ و نگهداشت آن حین داد و ستد ها، توسعه بانکداری اسلامی، میکانیزه سازی فعالیت موسسات مالی غیر بانکی شامل صرافی ها و عرضه کننده گان خدمات پولی و حمایت از سکتور بانکی صحبت کرده و نقش مردم را در موفق سازی این برنامه ها مهم خوانده از ایشان تقاضای همکاری نمود.

شایان ذکر است که در قسمت آخر این جلسه محترم باز محمد ځوانمل رییس اتحادیه اصناف ولایت ننگرهار بخاطر خدمات عالی و حفظ ثبات افغانی از محترم هدایت الله بدری سرپرست د افغانستان بانک قدردانی نمود و دستار را به پاس خدمات ایشان به سرش نهاد.

آخرین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۳:۵۷
Background image

د افغانستان بانک 16 میلیون دالر امریکایی را لیلام میکند

  20شوال المکرم 1445- د افغانستان بانک الی مبلغ (16) میلیون دالر امریکایی را طی داوطلبی به روز سه شنبه مؤرخ 21 شوال المکرم 1445 (11/02/1403) بطور لیلام بفروش می رساند. بدینوسیله از. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۶
Background image

سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک  با سفیر ایران مقیم کابل ملاقات نمود

15 شوال المکرم 1445- محترم هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک با محترم حسن کاظمی قمی سفیر کشور ایران مقیم کابل، دیدار نموده  و پیرامون توسعه همکاری های تجارتی و بانکی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۹:۴۴
Background image

اطلاعیه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت صرافی های آنلاین!

به تعقیب اطلاعیه های قبلی د افغانستان بانک مبنی بر منع بودن فعالیت های صرافی آنلاین در افغانستان، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز رسانیده می شود که د افغانستان بانک تا کنون به هیچ شخص. . .

بازگشت به خبر